Vellinge Fotoklubb bildades redan 1965. Sedan dess har det hänt mycket inom den tekniska utvecklingen. Dock är det glädjen och intresset med att skapa bra, medvetna bilder som ligger i fokus hos våra medlemmar. Vi välkomnar alla oavsett kunskapsnivå och utrustning! Tillsammans utvecklar vi varandra i bl.a. bilduppbyggnad, kamerateknik och digital bildhantering. Vi har även flera Fotogrupper med olika special-teman från Fågel/Natur till Porträttfotografering eller Komposition/Tävlingar. Vellinge Fotoklubb har även en aktiv tävlingsverksamhet, samt ett nära samarbete med flera andra fotoklubbar i Skåne och på riksnivå. Vi samarbetar också med olika organisationer för att ge medlemmar och allmänheten kunskap om foto genom olika projekt, kultur- och studieverksamhet. Vellinge Kommun, Oxie Härads Hembygdsförening och ABF Sydvästar Skåne är några av dessa.
OM VELLINGE FOTOKLUBB
Klubbens målsättning
VELLINGE  FOTOKLUBB
Vellinge Fotoklubb
upp
Välkommen som medlem i Vellinge Fotoklubb! För att bli medlem kontakta Ordförande Lennart Hansson (mail: lennart.hansson@ayus.se) Årsavgift 400kr (gäller för både enskild och familj på samma adress) Betalning till Bankgironr: 5532-4107 (ange namn, adress, mobilnr, mail) Som medlem får du tillgång till en palett av medlemsförmåner, som att ställa ut och tävla med dina bilder i en miljö med större exponeringspotential, där du också får professionell feedback samt tillgång till mycket kunskap inom skiftande områden genom kurser och föredrag, bildbedömning, kunskapshjälp, lokal för studiofotografering, rabatter hos olika fotoleverantörer mm.
Ledorden är dela med sig av sin kunskap, konstruktiv vidarutveckling av alla genom kurser, fotogrupper, olika aktiviteter, utställningar och tävlingar i en trevlig gemenskap. Medlemmarna hjälper varandra till bättre bilder. Genomföra kurser inom olika typer av fotograferande och bildbehandling, även för icke medlemmar Genom tävlingar, kritik, bildgenomgångar, utställningar, föredrag och bildvisningar av gästfotografer med mera, stimulera medlemmarna till större utbyte av sitt fotograferande Utveckla sitt fotograferande inom speciellområde eller fotovandringar tillsammans i minder grupp
Kontakter
Ordförande lennart.hansson@ayus.se 070-5323366 Postadress c/o Lennart Hansson Öringvägen 9 231 92 Trelleborg Möteslokal (i Vellinge Bibliotek) Norrevångsgatan 7 235 36 Vellinge Klubblokal Norrevångsgatan 41A Vellinge Organisationsnummer: 802526-1770 Bankgironummer: 5532-4107
Styrelse